Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Alhambra 2003r 1.9 TDI 115 AUY. Na dworze 12 stopni - problem z zagrzaniem silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mój pierwszy wątek, więc jeżeli w złym miejscu proszę o opierdziel. Moje auto Alhambra 2003r 1.9 TDI 115 AUY. Mam problem z zagrzaniem samego silnika oraz temperaturą z nawiewów analogicznie. Kupiłem dosyć niedawno autko i już było zimno więc pomyślałem, że może mieć problem z nagrzaniem się. Jednak teraz było 12 stopni jeździlem ponad 30 minut po mieście i nie udało mi się osiągnąć 90 stopni. Do tego jak się zatrzymałem na odpalonym silniku temperatura zaczęła powoli spadać... dogrzewacz wiem, że jest niesprawny (ale czy przy takiej temperaturze powinno to mieć znaczenie?). Termostat nowiutki wahler. Układ chłodzenia wypłukany i zalany płynem świeżo. Na kliatronicu tylne nawiewy wyłączone, przód na 22 stopnie połowa mocy. Poradźcie proszę co mogę jeszcze sprawdzić lub co zrobić aby jednak grzał się szybciej i do odpowiedniej temperatury. Wąż od termostatu zimny. Podrawiam
Termostat do sprawdzenia. Wogule zes go gotowal w garnku w ramach testu? Jakos nie wierze w te sprawdzanie wezy itd. Poprostu nie ufam ludziom bo juz tyle razy naprawialem auta i wiem ze ludziom sie nie ufa w to co mowia. No chyba ze jezdzisz po miescie na 5 biegu z obrotami 1500.
Termostat był uszkodzony w formie zamkniętej i obieg był mały co niby miało powodować, że jeszcze bardziej by sie grzał. kupilem wahlera nowy i wymieniłem ale fakt nie sprawdzałem go. Oraz sam wypłukałem układ i zalałem. Grzałem go na autostradzie 140km/h i wjechalem na miasto i nadal nie było 90 stopni a wąż od termostatu zimny bo jeszcze się nie otworzył. Jakby Termostat był cały czas otwarty to chyba był by ciepły wąż? Pierwszy raz mam auto co nie mogę zagrzać silnika gdy jest ciepło na dworze.... Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
(26-12-2016 19:44)telo777 napisał(a): [ -> ].... Nie wiem gdzie szukać przyczyny.

W dogrzewaczu!!!
No ale przy +12 nie uruchamia sie.
Jakis fenomen. Nie wiem dziwne bo przeczy wszelkim zsadom. Ja nie mam ani oslony dolnej ani gornej pokrywy ani egr ani kata a to po czssci troszke zatrzymuje cieplo i z dogrzewaczem mam rewelacje przy nawet ujemnych temp otoczenia. Mialem wpiac w uklad wodny turbo by grzalo jeszcze lepiej ale nie widze sensu.
No właśnie fizycznie nie umiem znaleźć przyczyny. Przeczy zasadom wszechświata... Odpalony silnik przy tak wysokiej temperaturze a traci temperaturę..... Może ze ktos na coś wpadnie. Oby
Witam.

Te auta się nie dogrzewają przy takich temperaturach i w takich warunkach jak podałeś bez "wspomagania", ja dlatego mam na ten przykład dogrzewacz załączony na stałe. To, że powinien załączać się poniżej 10st.C nie oznacza, że parę stopni powyżej tej temperatury silnik sobie "sam poradzi". Ja jak dojeżdżałem do pracy około 15km przez miasto i zajmowało mi to około 20-30min, to jak tylko temperatury spadały poniżej około 15st.C to nigdy mi się nie nagrzał do 90st.C podjeżdżając pod pracę. Jeżeli jesteś pewien termostatu i sprawności układu chłodzenia to jedyne co możesz zrobić to odciąć obieg na tył samochodu, zaraz przy silniku i wtedy będziesz jeździł jak każdym innym osobowym autem i zobaczysz jak Ci się nagrzewa i czy rzeczywiście masz przy silniku wszytko sprawne. W tych autach dogrzewacz musi być sprawny i najlepiej z przełącznikiem aby samemu go włączać. Także ładnie poproś kolegę Stefano, to Ci naprawi, za naprawdę śmieszne pieniądza. Ja mimo, że jestem elektromechanikiem to sam mu wysłałem piecyk, z podejrzeniem uszkodzenia sterownika, do naprawy, bo w jakości i cenie jakiej to robi, to nie opłaca się grzebać samemu.
To, że czegoś nie rozumiemy/nie wiemy, nie oznacza, że "...przeczy zasadom wszechświata, bo akurat w tym przypadku to nic nadzwyczajnego, a najlepsze, jak ktoś pisze, że wszystko sprawdził i już nie wie co może być, a potem pisze, że jednak uszkodzone było coś co wcześniej niby sprawdzał, a to jak sprawdzić układ chłodzenia było wiele razy na każdym forum. A jak podjedziesz do kolegi Stefano z "pacjentem" osobiście to Cię bardzo szybko wyprowadzi z niewiedzy Smile.

Pozdrawiam
eee chyba przeaadzasz. Tez mam owszem zmostkowane na grzanie w kazdych warunkach ale przy +12 stopniach to spokojnie powinien sie dogrzac. Mysle ze powinienes tez sprawdzic u siebie tez termostat. Ja mimo malych przelotow to ze 12-15 km i przy temp okolo 0 bez dogrzewacza juz dobijam do 90 stopni. Z dogrzewaczem jest duzo szybciej jeszcze.
Witam.

Twoje auto Wesol nie jest miarodajne, bo jedyna seryjna rzecz w nim to numer nadwozia Smile. A tak na poważnie to wszystko mam sprawne w aucie, poza zawieszeniem Wink. Poza tym gdyby termostat był uwalony to na dogrzewaczu też by tak chętnie nie rozgrzewał się, a u mnie robi to w kilka minut. Być może trochę przepuszcza, chociaż ma nie cały rok (wymieniony razem z rozrządem), na poprzednim było tak samo i w kilku trojaczkach, które przeszły przez moje ręce też tak było więc nie walczę z tym i przyjmuję, że TTTM, jeżeli na dogrzewaczu rozgrzewa się w kilka minut, przyjmuję, że wszystko jest ok. Może kiedyś bym drążył temat do podszewki ale teraz już mi się nie chce Smile.

Pozdrawiam
No to w takim razie bedę walczył z podgrzewaczem. Gdybym nie był z lubuskiego to na bank bym podjechal do kolegi Stefano. Tak to muszę ogarnąć co i jak mu wysłać. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Stron: 1 2
Przekierowanie