18-12-2016, 12:38
Pasek na sprzęgle zgadzam się że może taką rolę pełnić w każdym razie działa jednokierunkowo
jednak to był twój przykład i nie wiem jak się ma jego zużycie do obrotów działa albo puszcza taka jego rola - zresztą zużycie jego wynika głównie z rozpadnięcia się łożyska z syfu bądź zużycia bieżni i wałków - albo go zablokuje albo nie będzie napędzał alternatora
Dwumasa masz częściową rację spójrz na zdjęcie
[attachment=5258] https://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
są zarówno sprężyny ,ciężarki jak i łożysko - u mnie w reni padło łożysko którego się nie dało wymienić wiem bo widziałem koło po demontażu może VAG to przewiduje obym się nie musiał przekonać
co do zużycia zgadzam się że przeciążenia są nie zdrowe i o tym napisałem
chodzi mi o pracę dwumasy w ustabilizowaniu
Przykład: autostrada , tempomat , prosta droga perspektywa 100 km jak się rozpędzisz i jedziesz ze stałą prędkością tylko się to tylko kręci , nie ma przeciążeń to nie pracuje a czy to będzie 3000 czy 6000 jest bez znaczenia dla jego zużycia
obciążenia nie tykam wystarczy załadować sobie taczkę lub pchać pustą wiadomo że zużycie energii będzie większe więc i spalania
Na jałowych będzie to szklanka (nikt nie jeździ na jałowym) ale po spięciu ze skrzynią jak sam ciągle wspominasz będzie obciążenie zwiększające spalanie
Na pewno komputer nie jest do końca miarodajny jednak jego dane nie za bardzo odbiegają od rzeczywistości wiem bo zawsze tankuję do pełna wiem ile zrobiłem kilometrów na zbiorniku i wskazanie spalania mniej więcej się z tym pokrywa
I ostatnia sprawa sam sobie odpowiedziałeś prędkość wzrosła dwukrotnie a spalanie czterokrotnie ,
a teraz spróbuj pojechać 100 na niższym biegu np 3
wykorzystasz te swoje 150 kM będziesz miał obroty jak przy 200 km/h i śmiem podejrzewać że spalanie niestety będzie również wynosiło ok 20l mniej wiecej
czyli zależność obroty - prędkość - spalanie jak najbardziej ma miejsce i taka jazda nie szczególnie należy do ekonomicznych
i nie popadajmy już w skrajności typu 60 km/h , 6 bieg , 1000 obrotów i pod górkę
bo wiadomo że jest to zarzynanie silnika, napędów, skrzyni - chyba wszystkiego
jednak to był twój przykład i nie wiem jak się ma jego zużycie do obrotów działa albo puszcza taka jego rola - zresztą zużycie jego wynika głównie z rozpadnięcia się łożyska z syfu bądź zużycia bieżni i wałków - albo go zablokuje albo nie będzie napędzał alternatora
Dwumasa masz częściową rację spójrz na zdjęcie
[attachment=5258] https://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
są zarówno sprężyny ,ciężarki jak i łożysko - u mnie w reni padło łożysko którego się nie dało wymienić wiem bo widziałem koło po demontażu może VAG to przewiduje obym się nie musiał przekonać
co do zużycia zgadzam się że przeciążenia są nie zdrowe i o tym napisałem
chodzi mi o pracę dwumasy w ustabilizowaniu
Przykład: autostrada , tempomat , prosta droga perspektywa 100 km jak się rozpędzisz i jedziesz ze stałą prędkością tylko się to tylko kręci , nie ma przeciążeń to nie pracuje a czy to będzie 3000 czy 6000 jest bez znaczenia dla jego zużycia
obciążenia nie tykam wystarczy załadować sobie taczkę lub pchać pustą wiadomo że zużycie energii będzie większe więc i spalania
Na jałowych będzie to szklanka (nikt nie jeździ na jałowym) ale po spięciu ze skrzynią jak sam ciągle wspominasz będzie obciążenie zwiększające spalanie
Na pewno komputer nie jest do końca miarodajny jednak jego dane nie za bardzo odbiegają od rzeczywistości wiem bo zawsze tankuję do pełna wiem ile zrobiłem kilometrów na zbiorniku i wskazanie spalania mniej więcej się z tym pokrywa
I ostatnia sprawa sam sobie odpowiedziałeś prędkość wzrosła dwukrotnie a spalanie czterokrotnie ,
a teraz spróbuj pojechać 100 na niższym biegu np 3
wykorzystasz te swoje 150 kM będziesz miał obroty jak przy 200 km/h i śmiem podejrzewać że spalanie niestety będzie również wynosiło ok 20l mniej wiecej
czyli zależność obroty - prędkość - spalanie jak najbardziej ma miejsce i taka jazda nie szczególnie należy do ekonomicznych
i nie popadajmy już w skrajności typu 60 km/h , 6 bieg , 1000 obrotów i pod górkę
bo wiadomo że jest to zarzynanie silnika, napędów, skrzyni - chyba wszystkiego