Regulamin Forum i Polityka prywatności
Regulamin obowiązuje od dnia 22-01-2015
Forum http://www.vw-sharan.pl/forum/ jest prowadzone w celu umożliwienia rozmowy, wymiany doświadczeń i pomocy wszystkim fanom motoryzacji, a w szczególności fanom modeli VW Sharan, Ford Galaxy i Seat Alhambra.
Wnioski i uwagi do regulaminu, zasad działów, polityki prywatności oraz funkcjonowania i organizacji forum mogą być zgłaszane poprzez założenie wątku w dziale O naszym forum lub przesyłane do administratora forum.
Prawa, obowiązki i odpowiedzialność użytkownika forum
- Forum jest udostępniane użytkownikom bezpłatnie.
- Logując się na forum użytkownik:
- wyraża akceptację niniejszego regulaminu, zasad działów i polityki prywatności
- zobowiązuje się do przestrzegania prawa polskiego, praw autorskich i zakazu publikowania treści pornograficznych
- ponosi całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za wszystkie treści, media, linki itp. zamieszczane przez niego na forum
- wyraża zgodę na otrzymywanie informacji od administracji forum przez PW i e-mail
- Użytkownik może posiadać tylko jedno konto i jeden login a dane podane przy rejestracji muszą być prawdziwe.
- Użytkownik jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z prawdą wypełnienia pól obowiązkowych w swoim profilu.
- Wątki należy zakładać w przeznaczonych dla nich działach zgodnie podziałem tematycznym i zasadami działów.
- Przed założeniem nowego wątku należy zapoznać się z zasadami działu i przeszukać forum aby sprawdzić czy problem nie został już wcześniej rozwiązany. (Opis działania wyszukiwarek i funkcji "podobne posty" znajdziesz w dziale ABC Forum)
- Na forum przyjmujemy zasady:
- jeśli znajdziesz wątek zgodny z Twoim problemem a brak w nim tylko informacji których potrzebujesz - napisz post w znalezionym wątku
- jeśli Twój problem jest inny niż w znalezionych wątkach - załóż nowy wątek
- jeden wątek - jeden temat (problem, sprawa, zagadnienie) zgodne z tematem wątku - opisywanie kilku tematów w ramach jednego wątku jest zabronione
- temat wątku powinien jasno określać problem poruszany w wątku i być sformułowany tak aby jego wyszukanie było jak najłatwiejsze.
- schematy tytułów wątków są określane w zasadach działów.
- jeżeli problem opisany w wątku został rozwiązany opisujemy rozwiązanie problemu.
- staramy się pisać poprawnie i unikać błędów ortograficznych.
- Na forum zabrania się:
- zamieszczać treści i linków do stron obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby, pornograficznych i innych zabronionych prawem polskim
- zamieszczać treści i linków do stron mogących narazić innych na utratę życia, zdrowia lub straty materialne
- wulgaryzmów, obrażania, wyszydzania, pisania kąśliwych i ironicznych uwag pod adresem innych użytkowników oraz wszczynania kłótni.
- używania skrótów myślowych, wyrażeń niejasnych itp. mogących być przyczyną nieporozumień i kłótni
- używania ciągów wielkich liter w tematach wątków i treści postów
- tzw. "nabijania postów" i "podbijania wątków"
- społecznej moderacji i innych działań uznawanych za negatywne przez netykietę lub zasady współżycia społecznego
- publikowania i rozsyłania spamu w jakiejkolwiek postaci, oraz zamieszczania linków niejawnych
- Avatar użytkownika nie może mieć wymiarów większych niż 100x100px oraz nie może zawierać treści i obrazów wyżej zabronionych
- Sygnatura i pole strona www użytkownika:
- nie może zawierać treści, obrazów i linków zabronionych jak wyżej oraz linków niejawnych
- nie może być napisana czcionką większą i innego koloru niż standardowa czcionka postów (wyjątek to np. symbole TDI itp.)
- razem z obrazkiem nie może przekraczać łącznie wysokości 4 lini tekstu pisanego standardową czcionką postu (70px)
- jawnie opisane linki do niekomercyjnej strony domowej użytkownika - dozwolone są dla każdego użytkownika
- jawnie opisane linki do strony komercyjnej o własnej działalności użytkownika - dozwolone są wyłacznie dla użytkownika zarejestrowanego na forum minimum 3 miesiące, którego licznik postów =>30
- linki do innych stron niż w/w są w sygnaturze zabronione
- dla pola www użytkownika stosuje się wymagania jak dla linków sygnatury
- Użytkownik forum może nagradzać innych użytkowników poprzez wciśniecie przycisku THANKS przy postach oraz nagradzać i ganić postawy i zasługi innych użytkowników dodając dodatnie i ujemne punkty reputacji poprzez wciśniecie przycisku OCEŃ REPUTACJĘ
- Użytkownik forum może zgłaszać do moderacji posty uznane przez niego za niewłaściwe lub szkodliwe za pomocą przycisku ZGŁOŚ
- Zaproszenia kierowane do użytkowników naszego forum przez instytucje, organizacje, fora internetowe itp. są dozwolone wyłącznie w sposób jawny przez założenie wątku w odpowiednim dziale - zalecane są działy regionalne lub inne utworzone w tym celu w przyszłości albo uzgodnione z administracją forum.
Prawa, obowiązki i odpowiedzialność właściciela, administratorów i moderatorów:
- Administratorzy i moderatorzy mają obowiązek:
- zapewniac poprawne funkcjonowanie forum oraz wykonywać działania mające na celu ciągły rozwój i poprawę jakości forum
- w możliwie jak najkrótszym czasie usuwać z forum wszelkie treści, media i linki niezgodne z regulaminem
- nadzorować dyskusje prowadzone na forum i reagować w przypadku naruszania regulaminu, zasad działów lub netykiety
- rozpatrywać skargi i wnioski użytkowników forum
- Administratorzy i moderatorzy mają prawo :
- poprawiać i usuwać w całości lub w części posty użytkowników niezgodne z regulaminem oraz posty szkodliwe lub bezwartościowe
- dokonywac dopisków moderacyjnych w postach użytkowników
- przenosić posty użytkowników oraz przenosić, zamykać i usuwać wątki
- edytować, poprawiać i usuwać profile, awatary i sygnatury niezgodne z regulaminem - bez powiadamiania użytkownika
- udzielać użytkownikom upomnień i ostrzeżeń a w przypadku ciężkich lub notorycznych przewinień banować użytkowników
- Właściciel forum, administratorzy i moderatorzy nie odpowiadają za:
- treści, media, linki itp. zamieszczane na forum przez użytkowników
- utratę treści i mediów publikowanych przez użytkowników spowodowaną awariami techn., włamaniami, działaniami hakerskimi itp.
- pozyskanie danych użytkowników przez osoby trzecie spowodowane awariami techn., włamaniami, działaniami hackerskimi itp
- Administracja forum zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu forum, o zmianie użytkownicy są informowani porzez system PW lub e-mail
Wartości procentowe i czas ostrzeżeń udzielanych za przewinienia na forum
Pouczenie (bez punktów) | 0% | 1 miesiąc |
OT w wątku, posty nie na temat | 10% | 1 miesiąc |
Watek w złym dziale | 10% | 1 miesiąc |
Nabijanie postów | 10% | 1 miesiąc |
Podbijanie wątku nieznaczącym postem | 10% | 1 miesiąc |
Wulgaryzmy na forum | 20% | 1 miesiąc |
Niewłaściwe lub szkodliwe porady | 30% | 2 miesiące |
Obrażanie użytkowników lub ekipy, kłótnie | 30% | 2 miesiące |
Brak reakcji na upomnienia administratora lub moderatora | 40% | 2 miesiące |
Naruszenie praw autorskich | 50% | 3 miesiące |
Reklama niezgodna z regulaminem i spam | 50% | 3 miesiące |
Działanie na szkodę użytkowników lub forum | 80% | 6 miesięcy |
Ciężkie przewinienia lub przewinienia notoryczne | Ban | na zawsze |
Administrator lub moderator ma prawo:
- podnieść lub obniżyć wartość procentową ostrzeżenia podaną w wykazie o max. o +/- 1/2 w zależności od okoliczności i wagi przewinienia
- w przypadku przewinienia nie wyszczególnionego w wykazie udzielić ostrzeżenia i ustalić jego wartość procentową i czas kierując się okolicznościami i wagą przewinienia oraz podobieństwem do przewinień wymienionych w wykazie
- za powtórne przewinienie tego samego typu w czasie obowiązywania poprzedniego ostrzeżenia podwoić wartość procentowa ostrzeżenia
- w przypadku notorycznego powtarzania przewinień zbanować użytkownika czasowo lub na stałe
System ostrzeżeń wykonuje działania automatyczne w przypadku sumy wartości ostrzeżeń:
- 70% - kierowanie do moderacji wszystkich postów użytkownika (posty będą widoczne dopiero po zatwierdzeniu przez moderatora)
- 80% - odebranie możliwości pisania postów
- 100% - zbanowanie użytkownika
Polityka Prywatności forum
- Gromadzenie danych
- Podczas rejestracji na forum wymagamy podania co najmniej adresu email, loginu i hasła.
- Po pierwszym zalogowaniu na forum użytkownik wypełnia w swoim profilu pola obowiązkowe: płeć, samochód, silnik, początkowe znaki tablic rejestracyjnych swojego samochodu.
- Podanie pozostałych innych danych takich jak imię, nazwisko, miejsce zamieszkania nie jest wymagane.
- Podczas korzystania z forum automatycznie są rejestrowane informacje przesyłane przez przeglądarkę użytkownika.
- Podczas przesyłania wiadomości e-mail za pomoca forum rejestrowane są adresy e-mail i godzina przesłania korespondencji i jej wielkośc - treść korespondencji nie jest rejestrowana.
- Przechowywanie i wykorzystystywanie danych użytkowników
- W bazie danych forum są przechowywane adres email, login i hasło użytkownika oraz płeć, samochód, silnik, początkowe znaki tabl. rejestracyjnych a także inne dobrowolnie podane informacje o ile użytkownik wypełni pola nieobowiązkowe w swoim profilu.
- W bazie danych forum są przechowywane również treści postów uzytkownika, punkty reputacji i udzielone użytkownikowi podziękowania.
- Na serwerze forum przechowywane są załączniki użytkowników dodawane do postów
- W logach serwera są przechowywane: żądania sieciowe, adres IP, data i godzina przesłania żądania oraz adresy e-mail data i godzina przesłania korespondencji i jej wielkość
- Adres email może być używamy w celu powiadamiania użytkowników o zmianach na forum, aktualnościach lub komunikatach technicznych.
- Pola obowiązkowe wypełnione w profilu użytkownika oraz wartość reputacji i ilość podziękowań - są widoczne publicznie.
- Pola dobrowolne wypełnione w profilu użytkownika - są widoczne po wyświetleniu profilu użytkownika dla zarej. użytkowników forum.
- Pełne dane użytkownika są widoczne dla administratorów forum.
- Żadne dane użytkownika nie są przekazywane osobom trzecim. Wyjątek stanowią przypadki złamania obowiązującego w PL prawa albo przypadki podejrzenia czynu karalnego, wykroczenia lub przestępstwa - wtedy dane są przekazywane odpowiednim organom ścigania.
- Zmiany i usunięcie danych
- Użytkownik ma prawo do zmiany adresu e-mail i hasła oraz danych z pól swojego profilu - może zmienić w panelu użytkownika.
- Użytkownik może zażądać usunięcia swoich danych z bazy danych forum - jest to równoznaczne z całkowitym usunięciem konta i możliwości logowania na forum. Usunięcia danych dokonuje administrator na pisemny wniosek użytkownika przesłany przez PW lub e-mail
- Odpowiedzialność za dane
- Administracja forum dokłada wszelkich starań aby dane użytkownika były przechowywane w sposób bezpieczny.
- Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub ujawnienie danych użytkowników w przypadku awarii technicznych, włamań, działań hackerskich itp.
- Cookies (ciasteczka)
- Pliki cookie to małe pliki tekstowe wykorzystywane do zapisywania pewnych informacji na Twoim komputerze. Cookies nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla Twojego komputera i danych, dlatego poprawnego działania wielu funkcji forum konieczne jest włączenie akceptacji cookies w przeglądarce.
- Możesz wyłączyć akceptację cookies w Twojej przegladarce rezygnując z pełnej funkcjonalności forum.
- Prosimy o zapoznanie się z opcjami prywatności w dokumentacji używanych przeglądarek na stronach dostawców oprogramowania.
- Zmiany polityki prywatności
Administracja forum zastrzega sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na naszym forum. Nowa polityka prywatności staje się obowiązująca z dniem jej opublikowania.
|