30-08-2024, 15:50
Witam.
Galaxy 1.9 tdi ANU , turbina bez zmiennej geometrii , zaczął dymić na czarno przy przyspieszaniu, problem się nasila
Prośba o analizę logów (mogę zrobić nowe, tylko które najlepiej ? )
Wrzucam log z podpiętą przepływką (MAF)
https://vaglogs.com/log/008-013-011-61bf...f8c106a84a
i z odpiętą przepływką (MAF)
https://vaglogs.com/log/003-008-011-0067...d64b847b8b
Od poł roku auto puszcza dymek tym większy im mocniej dodam gazu , za każdym razem po zmianie biegu i bucie w podłogę , leci mniejsza lub większa chmura czarnego dymu. Ostatnio coraz bardziej i to już zaczyna być niemiłe i wstyd nim jeździć.
Gdy przyspieszam w miarę spokojnie to chmura jest mniejsza lub wcale.
Auto nie szarpie, nie traci mocy , pędzi do 160km bez problemu, w VAG zero błędów.
Największy dym leci jak ruszam, oraz z 2 i 3 biegu. Przy stałych obrotach bez przyspieszania nic nie leci.
1. W aucie pół roku temu wymienione uszczelki pompowtryskiwaczy (wartości korekt na VAG w grupie 13 przed wymianą wynosiły ponad 2.00 i auto jeździlo na 3 gary , ledwo lub wcale nie odpalało, bąble powietrza w przewodach paliwa, itp.), po wymianie uszczelek pompowtrysków i czyszczeniu pompek w ropie oraz wymiany listwy elektrycznej na nową korekty mają zakres 0,2 do 0,4 , bipy skaczą od 20 do 60-65 , auto odpala od strzała za każdym razem, jeździ dobrze, obroty nie falują, nie ma utraty mocy. Turbina wolno ale ładuje , nie zgłasza żadnych błędów.
2. Wężyk podciśnienia od EGR sciągnięty (EGR na stałe zamknięty).
3.Z racji słabych hamulców wymieniona 2 miesiące temu pompa tandem na nową - problem z hamulcami rozwiązany całkiem. , wszystkie węże podciśnienia nowe
4. na wężach od filtra paliwa zaworki zwrotne w stronę silnika i baku - paliwo nie cofa się , nie ma bąbli powietrza
5. auto na 1000km bierze olej około pół szklanki
Proszę o sprawdzenie czy to lejące wtryski czy raczej szukać dziur w dolocie.
MAF zawyża bo EGR zamknięty na stałe, ale czy zawyżanie przez MAF może powodować zbyt dużą dawkę paliwa ? Czy jak to działa ?
Chcę się upewnić zanim znajdę kanał i mechanika który to ogarnie.
Widzę że napewno turbo nie domaga.
Na razie sprwdziłem szczelność dolotu od góry, chcę się upewnić w którym kierunku mam szukać.
jeszcze dodam że czy z podpiętym MAF czy nie , auto nadal kopci praktycznie tak samo lub lekko mniej , trochę słabiej przyspiesza , w VAG po odpięciu zgłasza bład MAF (czywli wsztko ok)
Galaxy 1.9 tdi ANU , turbina bez zmiennej geometrii , zaczął dymić na czarno przy przyspieszaniu, problem się nasila
Prośba o analizę logów (mogę zrobić nowe, tylko które najlepiej ? )
Wrzucam log z podpiętą przepływką (MAF)
https://vaglogs.com/log/008-013-011-61bf...f8c106a84a
i z odpiętą przepływką (MAF)
https://vaglogs.com/log/003-008-011-0067...d64b847b8b
Od poł roku auto puszcza dymek tym większy im mocniej dodam gazu , za każdym razem po zmianie biegu i bucie w podłogę , leci mniejsza lub większa chmura czarnego dymu. Ostatnio coraz bardziej i to już zaczyna być niemiłe i wstyd nim jeździć.
Gdy przyspieszam w miarę spokojnie to chmura jest mniejsza lub wcale.
Auto nie szarpie, nie traci mocy , pędzi do 160km bez problemu, w VAG zero błędów.
Największy dym leci jak ruszam, oraz z 2 i 3 biegu. Przy stałych obrotach bez przyspieszania nic nie leci.
1. W aucie pół roku temu wymienione uszczelki pompowtryskiwaczy (wartości korekt na VAG w grupie 13 przed wymianą wynosiły ponad 2.00 i auto jeździlo na 3 gary , ledwo lub wcale nie odpalało, bąble powietrza w przewodach paliwa, itp.), po wymianie uszczelek pompowtrysków i czyszczeniu pompek w ropie oraz wymiany listwy elektrycznej na nową korekty mają zakres 0,2 do 0,4 , bipy skaczą od 20 do 60-65 , auto odpala od strzała za każdym razem, jeździ dobrze, obroty nie falują, nie ma utraty mocy. Turbina wolno ale ładuje , nie zgłasza żadnych błędów.
2. Wężyk podciśnienia od EGR sciągnięty (EGR na stałe zamknięty).
3.Z racji słabych hamulców wymieniona 2 miesiące temu pompa tandem na nową - problem z hamulcami rozwiązany całkiem. , wszystkie węże podciśnienia nowe
4. na wężach od filtra paliwa zaworki zwrotne w stronę silnika i baku - paliwo nie cofa się , nie ma bąbli powietrza
5. auto na 1000km bierze olej około pół szklanki
Proszę o sprawdzenie czy to lejące wtryski czy raczej szukać dziur w dolocie.
MAF zawyża bo EGR zamknięty na stałe, ale czy zawyżanie przez MAF może powodować zbyt dużą dawkę paliwa ? Czy jak to działa ?
Chcę się upewnić zanim znajdę kanał i mechanika który to ogarnie.
Widzę że napewno turbo nie domaga.
Na razie sprwdziłem szczelność dolotu od góry, chcę się upewnić w którym kierunku mam szukać.
jeszcze dodam że czy z podpiętym MAF czy nie , auto nadal kopci praktycznie tak samo lub lekko mniej , trochę słabiej przyspiesza , w VAG po odpięciu zgłasza bład MAF (czywli wsztko ok)