Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Galaxy Mk2, 1.9 TDI ANU dymina czarno przy przyspieszaniiu
#1
Witam.

Galaxy 1.9 tdi ANU , turbina bez zmiennej geometrii , zaczął dymić na czarno przy przyspieszaniu, problem się nasila

Prośba o analizę logów (mogę zrobić nowe, tylko które najlepiej ? )

Wrzucam log z podpiętą przepływką (MAF)
https://vaglogs.com/log/008-013-011-61bf...f8c106a84a

i z odpiętą przepływką (MAF)
https://vaglogs.com/log/003-008-011-0067...d64b847b8b

Od poł roku auto puszcza dymek tym większy im mocniej dodam gazu , za każdym razem po zmianie biegu i bucie w podłogę , leci mniejsza lub większa chmura czarnego dymu. Ostatnio coraz bardziej i to już zaczyna być niemiłe i wstyd nim jeździć.

Gdy przyspieszam w miarę spokojnie to chmura jest mniejsza lub wcale.

Auto nie szarpie, nie traci mocy , pędzi do 160km bez problemu, w VAG zero błędów.

Największy dym leci jak ruszam, oraz z 2 i 3 biegu. Przy stałych obrotach bez przyspieszania nic nie leci.

1. W aucie pół roku temu wymienione uszczelki pompowtryskiwaczy (wartości korekt na VAG w grupie 13 przed wymianą wynosiły ponad 2.00 i auto jeździlo na 3 gary , ledwo lub wcale nie odpalało, bąble powietrza w przewodach paliwa, itp.), po wymianie uszczelek pompowtrysków i czyszczeniu pompek w ropie oraz wymiany listwy elektrycznej na nową korekty mają zakres 0,2 do 0,4 , bipy skaczą od 20 do 60-65 , auto odpala od strzała za każdym razem, jeździ dobrze, obroty nie falują, nie ma utraty mocy. Turbina wolno ale ładuje , nie zgłasza żadnych błędów.

2. Wężyk podciśnienia od EGR sciągnięty (EGR na stałe zamknięty).

3.Z racji słabych hamulców wymieniona 2 miesiące temu pompa tandem na nową - problem z hamulcami rozwiązany całkiem. , wszystkie węże podciśnienia nowe

4. na wężach od filtra paliwa zaworki zwrotne w stronę silnika i baku - paliwo nie cofa się , nie ma bąbli powietrza

5. auto na 1000km bierze olej około pół szklanki



Proszę o sprawdzenie czy to lejące wtryski czy raczej szukać dziur w dolocie.
MAF zawyża bo EGR zamknięty na stałe, ale czy zawyżanie przez MAF może powodować zbyt dużą dawkę paliwa ? Czy jak to działa ?

Chcę się upewnić zanim znajdę kanał i mechanika który to ogarnie.
Widzę że napewno turbo nie domaga.

Na razie sprwdziłem szczelność dolotu od góry, chcę się upewnić w którym kierunku mam szukać.

jeszcze dodam że czy z podpiętym MAF czy nie , auto nadal kopci praktycznie tak samo lub lekko mniej , trochę słabiej przyspiesza , w VAG po odpięciu zgłasza bład MAF (czywli wsztko ok)
Odpowiedz




#2
Jest poradnik jak robić logi i jakie. Jakieś logi z odpiera przepływa nie są potrzebne. Za dymie nie to przeywka nie odpowiada. Przepływa jest ogranicznikiem zadymienia. Ale jej awaria to mega zmniejszenie dawki paliwa więc i dymić wtedy nie ma prawa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 21,906 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 2,022 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 2,211 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
  Ford Galaxy fl 1.9 tdi 115km auy błąd 01166 marcincb9983l 10 4,294 01-10-2020, 10:19
Ostatni post: wesol
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 3,220 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,943 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
  Brzęczy przy obrotach element07 25 8,962 16-12-2019, 11:44
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Galaxy ASZ nierówna praca na zimnym silniku gałgan1 0 1,517 12-09-2019, 13:53
Ostatni post: gałgan1
  Przy doładowaniu metaliczny świst wiciogda 1 1,396 31-05-2019, 13:02
Ostatni post: krokodyl901
  TDI - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym psotoju itp. sgaVAN 58 24,838 06-03-2019, 22:12
Ostatni post: wojtego

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości