Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
Ech...
Kupię kolejny
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Koledzy niech ktos opisze od czego jest ten czujńik ? U mnie jak klima nie działa to od moze byc nawalony ? Nie włącza sie sprężarka wcale...
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
25-05-2016, 16:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2016, 17:00 przez dmusek.)
Pewnie gaz ci uciekł. Szukaj dziurki na rurze niskiego ciśnienia na kolanie przy kompresorze.
Chodzi o to, że te czujniki naprawdę rzadko nawalają. W zależności jaki masz czujnik. W presostacie cztero pionowym jedna para styków jest odpowiedzialna za włączenie wentylatora chłodnicy, a druga za wyłączenie kompresora klimy przy zbyt wysokim i przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika w układzie.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Kolega "peters" ma silnik ASZ więc ma czujnik ciśnienia klimatyzacji 3 pinowy, pin1 to stała masa, pin2 to sygnał o przebiegu prostokątnym z czujnika do sterownika silnika i sterownika kompresora, pin3 to zasilanie +12V z bezpiecznika, po zapłonie.
Pozdrawiam
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Wentylator od chłodnicy nie chodzi na włączonej Climie,co wiecej jest to powiązane z nagrzewnica przód gdyz przez moment chodzi nawiew
na max obrotach a po kilku chwilach cichnie,mimi ze na wyswietlaczu jest max ustawione,co to moze byc ? Wyświetlacz nie mruga,wiec troche czynnika musi byc. Powoli to rozgryze z wasza pomocą.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 426
Liczba wątków: 48
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
7
Czujnik wymieniłem i panel dalej mruga.
Sprawdziłem pin 1 - masa jest
Sprawdziłem pin 1 i 3 - jest 12V
Chciałbym jeszcze sprawdzić pin 2 ale nie wiem gdzie jest drugi koniec kabelka?
tolus24 napisał, że idzie do sterownika silnika i sterownika kompresora.
Proszę o podpowiedź na który pin w sterowniku silnika i na który pin w sterowniku kompresora? I gdzie jest sterownik kompresora?
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jeśli chodzi o pin2 czujnika ciśnienia klimatyzacji, to jest on obsadzony przewodem koloru żółto-czerwonego i takim samym kolorem idzie do sterownika silnika na pin96 i sterownika kompresora klimatyzacji na pin3. Sterownik kompresora klimatyzacji to inaczej sterownik/przekaźnik wentylatorów, który dodatkowo załącza sprzęgło kompresora klimatyzacji, ja używam tych pojęć zamiennie ale chodzi o to samo. Na forum był już zamieszczany schemat klimatyzacji więc możesz poszukać i sprawdzić sobie bo ja też nie wszystko pamiętam i czasami mylę.
Pozdrawiam
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
28-05-2016, 23:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2016, 23:31 przez peters.)
(28-05-2016, 18:13)tolus24 napisał(a): Witam.
Jeśli chodzi o pin2 czujnika ciśnienia klimatyzacji, to jest on obsadzony przewodem koloru żółto-czerwonego i takim samym kolorem idzie do sterownika silnika na pin96 i sterownika kompresora klimatyzacji na pin3. Sterownik kompresora klimatyzacji to inaczej sterownik/przekaźnik wentylatorów, który dodatkowo załącza sprzęgło kompresora klimatyzacji, ja używam tych pojęć zamiennie ale chodzi o to samo. Na forum był już zamieszczany schemat klimatyzacji więc możesz poszukać i sprawdzić sobie bo ja też nie wszystko pamiętam i czasami mylę.
Pozdrawiam
Dzieki kolego tulus 24 za informacje dotycząca Pinu 2. Jak bede walczył u siebie to ta cenna informacja na wagę złota. Jednak wczytując sie w twoja wypowiedz nie rozumie do końca tego, pin 2 idzie do sterownika silnika tzw. ECU na pin 96 ,tak ? Po potem piszesz o sterowniku kompresora klimy ( przekazńik wentylatorów) i tu doczytałem wcześniejsza twoja wypowiedz ze pin 2 idzie jeszcze do przekazńika wentylatorów. Czyli uruchamia sie sprężarka i jednocześnie ruszają wentylatory. Pin 3 to zasilanie główne po bezpieczniku i po stacyjce czyli jak dobrze pamietam KL 15 a znakowane w grupie aut VW.Tak rozumie, jak jest inaczej popraw prosze. Dzieki.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Tak, przewód z pin2 czujnika ciśnienia klimatyzacji wchodzi do wiązki przewodów i w niej rozdziela się na dwa przewody, o tym samym kolorze i jeden idzie do sterownika silnika, a drugi do sterownika wentylatorów. Nie ma w tym nic dziwnego, bo sygnał może być wspólny i iść do różnych sterowników, które następnie "interpretują" go na swój sposób.
Pozdrawiam